کد خبر: ۱۳۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: به معاویه گفتند چرا یزید را می‌خواهی حاکم کنی؟ او می‌گفت: یزید قضای الهی است و خدا مقدر کرده است. کسی جرأت نمی‌کرد از او بپرسد این سخن را برچه اساس می‌گویی.

هیئت همدلی| به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری شب دهم محرم در هیأت ریحانةالحسین (س) شب گذشته شنبه هشتم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «تراز دین‌داری» اظهار داشت: اگر امروز دین را از ماخذ و راه درست نگیریم، آیات و روایات می‌تواند ما را گمراه کند زیرا معنای متفاوتی از آن‌چه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) فرموده‌اند، ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به قضا و قدر، حَقه است اما از آن سوءاستفاده شد، تصریح کرد: به معاویه گفتند چرا یزید را می‌خواهی حاکم کنی؟ او می‌گفت: یزید قضای الهی است و خدا مقدر کرده است. کسی جرأت نمی‌کرد از او بپرسد این سخن را برچه اساس می‌گویی. او می‌گفت: با قضای الهی نباید جنگید. مردم به دهان عالمان سویی که شب‌های گذشته گفتیم، نگاه می‌کردند که هیچ اعتراضی نمی‌کردند لذا کوتاه می‌آمدند.

کاشانی ادامه داد: گاهی از انسان سوال می‌پرسی نتیجه چی شد؟ می‌گوید خدا نخواست، این توهین به خداوند است. عبدالله مطیع به عمر بن سعد گفت: خاک برسرت، برای همدان و ری خون پسر پیامبر را ریختی. او گفت: قضای الهی بود. یعنی به من ربطی ندارد، خدا خواست و من اختیاری نداشتم. صدها عالم و استاد برجسته برای جا انداختن این حرف‌ها تلاش کردند و اسلام را درگیر این حرف‌های نحس کردند.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه در روز عاشورا دشمنان اسلام را هم کشت، تصریح کرد: عبیدالله از امام سجاد(ع) نامش را پرسید ایشان فرمودند: علی ابن الحسین(ع). او گفت: مگر خدا در کربلا علی ابن الحسین را نکشت؟ ایشان فرمودند: برادر دیگری به نام علی داشتم که مردم او را کشتند. یعنی خدا کشت دیگر چیست؟

وی با اشاره به یکی دیگر از سوءاستفاده‌های دشمنان از اعتقادات افزود: سیدالشهدا به یزید فرمود: برای چه یزید را جانشین خود کردی؟ او گفت برای اینکه بهتر از او در این امت نبود. ایشان فرمودند: بهتر از او بود، پدرم، مادرم، جدم. او گفت: منظورت خودت هستی؟ جدت و مادرت از جد و مادر یزید بهتر هستند اما خودت و پدرت نه زیرا پدرت در آخر درگیری با من، شکست خورد. 

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار